Skróty klawiszowe:
BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
bip.moprskierniewice.pl
WyÅ›wietl stronÄ™ głównÄ… » Deklaracja dostÄ™pnoÅ›ci
Miejski O¶rodek Pomocy Rodzinie w Skierniewicach zobowi±zuje siê zapewniæ dostêpno¶æ swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostêpno¶ci cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. O¶wiadczenie w sprawie dostêpno¶ci ma zastosowanie do strony internetowej Miejski O¶rodek Pomocy Rodzinie w Skierniewicach.
Data publikacji strony internetowej: 2021-04-01. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-04-01.
Wytyczne standardu WCAG 2.1 dla dostêpno¶ci tre¶ci internetowych, s± nastêpuj±ce:
Zasada |
Wytyczne |
Kryterium sukcesu |
Poziom |
1 – Postrzegalno¶æ |
1.1 – Alternatywa w postaci tekstu |
1.1.1 – Tre¶æ nietekstowa |
A |
1.2 – Dostêpno¶æ mediów zmiennych w czasie |
1.2.1 – Tylko audio oraz tylko wideo (nagranie) |
A |
|
1.2.2 – Napisy rozszerzone (nagranie) |
A |
||
1.2.3 – Audiodeskrypcja lub alternatywa dla mediów (nagranie) |
A |
||
1.2.5 – Audiodeskrypcja (nagranie) |
AA |
||
1.3 – Mo¿liwo¶æ adaptacji – Odpowiednia (zrozumia³a) prezentacja zawarto¶ci |
1.3.1 – Informacje i relacje |
A |
|
1.3.2 – Zrozumia³a kolejno¶æ |
A |
||
1.3.3 – W³a¶ciwo¶ci zmys³owe |
A |
||
1.3.4 – Orientacja – wy¶wietlanie tre¶ci w uk³adzie poziomym, jak i pionowym |
AA |
||
1.3.5 – Okre¶lenie prawid³owej warto¶ci |
AA |
||
1.4 – Mo¿liwo¶æ rozró¿nienia – U³atwienie percepcji tre¶ci |
1.4.1 – U¿ycie koloru |
A |
|
1.4.2 – Kontrola odtwarzania d¼wiêku |
A |
||
1.4.3 – Kontrast (minimalny) |
AA |
||
1.4.4 – Zmiana rozmiaru tekstu |
AA |
||
1.4.5 – Tekst w postaci grafiki |
AA |
||
1.4.10 – Zawijanie tekstu |
AA |
||
1.4.11 – Kontrast dla tre¶ci niebêd±cych tekstem |
AA |
||
1.4.12 – Odstêpy w tek¶cie |
AA |
||
1.4.13 – Tre¶ci spod kursora lub fokusa |
AA |
||
2 – Funkcjonalno¶æ |
2.1 – Dostêpno¶æ z klawiatury |
2.1.1 – Klawiatura |
A |
2.1.2 – Brak pu³apki na klawiaturê |
A |
||
2.1.4 – Jednoliterowe skróty klawiszowe |
A |
||
2.2 – Wystarczaj±ca ilo¶æ czasu |
2.2.1 – Mo¿liwo¶æ dostosowania czasu |
A |
|
2.2.2 – Wstrzymywanie (pauza), zatrzymywanie, ukrywanie |
A |
||
2.3 – Ataki padaczki – Migotanie |
2.3.1 – Trzy b³yski lub warto¶ci poni¿ej progu |
A |
|
2.4 – Mo¿liwo¶æ nawigacji |
2.4.1 – Mo¿liwo¶æ pominiêcia bloków |
A |
|
2.4.2 – Tytu³y stron |
A |
||
2.4.3 – Kolejno¶æ fokusu |
A |
||
2.4.4 – Cel linku (w kontek¶cie) |
A |
||
2.4.5 – Wiele sposobów na zlokalizowanie strony |
AA |
||
2.4.6 – Nag³ówki i etykiety |
AA |
||
2.4.7 – Widoczny fokus |
AA |
||
2.5 – Sposoby wprowadzania danych |
2.5.1 – Gesty punktowe |
A |
|
2.5.2 – Anulowanie klikniêcia |
A |
||
2.5.3 – Etykieta w nazwie |
A |
||
2.5.4 – Aktywowanie ruchem |
A |
||
3 – Zrozumia³o¶æ |
3.1 – Mo¿liwo¶æ odczytania |
3.1.1 – Jêzyk strony |
A |
3.1.2 – Jêzyk czê¶ci |
AA |
||
3.2 – Przewidywalno¶æ |
3.2.1 – Po oznaczeniu fokusem |
A |
|
3.2.2 – Podczas wprowadzania danych |
A |
||
3.2.3 – Konsekwentna nawigacja |
AA |
||
3.2.4 – Konsekwentna identyfikacja |
AA |
||
3.3 – Pomoc przy wprowadzaniu informacji |
3.3.1 – Identyfikacja b³êdu |
A |
|
3.3.2 – Etykiety lub instrukcje |
A |
||
3.3.3 – Sugestie korekty b³êdów |
AA |
||
3.3.4 – Zapobieganie b³êdom (kontekst prawny, finansowy, zwi±zany z podawaniem danych) |
AA |
||
4 – Kompatybilno¶æ |
4.1 – Kompatybilno¶æ |
4.1.1 – Parsowanie |
A |
4.1.2 – Nazwa, rola, warto¶æ |
A |
||
4.1.3 – Komunikaty o stanie |
AA |
Strona internetowa jest czê¶ciowo zgodna z ustaw± z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostêpno¶ci cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodno¶ci lub wy³±czeñ wymienionych poni¿ej.
Nie zosta³y spe³nione nastêpuj±ce wymagania:
Powody wy³±czenia:
SPE£NIONE ZOSTA£Y NASTÊPUJ¡CE WYMAGANIA:
O¶wiadczenie sporz±dzono dnia: 2021-04-01. Deklaracjê sporz±dzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnêtrzny: ALPANET - Polskie Systemy Internetowe, 42-400 Zawiercie, ul. 11 Listopada 6B, NIP: 6491660707 (z wy³±czeniem dostêpno¶ci architektonicznej).
Badanie dostêpno¶ci strony zosta³o wykonane z pomoc± nastêpuj±cych narzêdzi:
Na stronie internetowej mo¿na u¿ywaæ standardowych skrótów klawiszowych przegl±darki.
Oprócz tego, dla u¿ytkowników przygotowane zosta³y nastêpuj±ce skróty klawiszowe:
W przypadku problemów z dostêpno¶ci± strony internetowej prosimy o kontakt. Osob± kontaktow± jest Agnieszka Czajka, sekretariat@moprskierniewice.pl. Kontaktowaæ mo¿na siê tak¿e dzwoni±c na numer telefonu +48 46 88 095 35. T± sam± drog± mo¿na sk³adaæ wnioski o udostêpnienie informacji niedostêpnej oraz sk³adaæ ¿±dania zapewnienia dostêpno¶ci.
Ka¿dy ma prawo do wyst±pienia z ¿±daniem zapewnienia dostêpno¶ci cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiego¶ ich elementu. Mo¿na tak¿e za¿±daæ udostêpnienia informacji za pomoc± alternatywnego sposobu dostêpu, na przyk³ad przez odczytanie niedostêpnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawarto¶ci filmu bez audiodeskrypcji itp. ¯±danie powinno zawieraæ dane osoby zg³aszaj±cej ¿±danie, wskazanie, o któr± stronê internetow± lub aplikacjê mobiln± chodzi oraz sposób kontaktu. Je¿eli osoba ¿±daj±ca zg³asza potrzebê otrzymania informacji za pomoc± alternatywnego sposobu dostêpu, powinna tak¿e okre¶liæ dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizowaæ ¿±danie niezw³ocznie, nie pó¼niej ni¿ w ci±gu 7 dni od dnia wyst±pienia z ¿±daniem. Je¿eli dotrzymanie tego terminu nie jest mo¿liwe, podmiot publiczny niezw³ocznie informuje o tym wnosz±cego ¿±danie, kiedy realizacja ¿±dania bêdzie mo¿liwa, przy czym termin ten nie mo¿e byæ d³u¿szy ni¿ 2 miesi±ce od dnia wyst±pienia z ¿±daniem. Je¿eli zapewnienie dostêpno¶ci cyfrowej nie jest mo¿liwe, podmiot publiczny mo¿e zaproponowaæ alternatywny sposób dostêpu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji ¿±dania zapewnienia dostêpno¶ci lub alternatywnego sposobu dostêpu do informacji, wnosz±cy ¿±danie mo¿ne z³o¿yæ skargê w sprawie zapewniana dostêpno¶ci cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wy¿ej procedury mo¿na tak¿e z³o¿yæ wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Miejski O¶rodek Pomocy Rodzinie w Skierniewicach, 96-100 Skierniewice, ul. Senatorska 12
Miejski O¶rodek Pomocy Rodzinie
96-100 Skierniewice
ul. Senatorska 12
46 83 339 48
sekretariat@moprskierniewice.pl
Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.